Jugant ens descobrim
- Reunió treball de les nines: Parlem de les nines, les seves parts i les comparem amb les parts del nostre cos.
- Aprenem i recordem cançons del cos: En Jan Petit, Peu polidó, Head Shoulders, Mireu tinc dues mans...
- Muntem trencaclosques on vestim i formem diferents personatges.
- Juguem amb les nines.
- Imitem les accions que hem fet amb les nines.
- Fem fotografies d’aquestes accions i creem trencaclosques amb les imatges dels nens i nenes del grup.
- Muntem els trencaclosques.
QÜESTIÓ ESSENCIAL
Els nens i nenes descobreixen les parts i funcions principals del seu cos.
PRODUCTES FINALS
Trencaclosques personalitzats de 4 a 9 peces.
LES FINALITATS DE L’APRENENTATGE
Descoberta i reconeixement de les possibilitats, funcions i parts del propi cos.
Potenciar el joc simbòlic amb les nines i iniciar el joc col·laboratiu.
Desenvolupar pensament lògic matemàtic a partir de muntar els trencaclosques, comptar les peces, etc.
MATERIALS I EINES NECESSÀRIES
Ninots, nines i diverses joguines per fer el joc simbòlic, la càmera per fer fotografies, cartolines, tisores i paper per plastificar.
REFLEXIONS DEL MESTRE
Fent aquest projecte hem observat els nens i nenes que aprenen jugant. Ha estat interessant veure com sortien i verbalitzaven els seus coneixements ja interioritzats. A mida que hem avançat han consolidat els seus coneixements i han anat adquirint més habilitat a l’hora de fer els trencaclosques.