FEM GEOMETRIA AL PATI DE L’ESCOLA!


Descripció:
Realització d’unes activitats, en un espai proper i afectiu pel propi nen, en equip, de tal manera que aquestes els ajudin a desenvolupar diferents competències matemàtiques.

Qüestió essencial:
Proposar-se reptes matemàtics, tot descobrint que la matemàtica ens envolta, en cada instant i en qualsevol indret.

Productes finals:
Resoldre el seu repte matemàtic: calcular el perímetre i l’àrea d’alguns indrets, escollits per ells, del pati de l’Escola.

Finalitats de l’aprenentatge:
Cercar el perímetre i l’àrea d’alguns espais, construccions... del pati de l’Escola, de tal manera que, a partir de l’experimentació i del treball en equip, vagin comprenent millor els procediments corresponents per a cercar el perímetre i l’àrea de diversos polígons.

Materials i eines:
  • cinta mètrica o regle extensible
  • paper anotacions/activitat
  • llapis
  • goma
  • calculadora (opcional)
Reflexions del mestre:
Els nois i noies d’11 anys, van mostrar, en el 1r trimestre de curs, un major interès davant de la matemàtica, fruit d’una experimentació i vivència geomètrica, en un espai molt estimat per ells. El treball en equip els va donar seguretat, implicació i responsabilitat per tal d’aconseguir els diferents reptes proposats. 





Entrades populars