FEM GEOMETRIA AL PATI DE L’ESCOLA!
Realització d’unes activitats, en un espai proper i afectiu pel propi nen, en equip, de tal manera que aquestes els ajudin a desenvolupar diferents competències matemàtiques.
Qüestió essencial:
Proposar-se reptes matemàtics, tot descobrint que la matemàtica ens envolta, en cada instant i en qualsevol indret.
Productes finals:
Resoldre el seu repte matemàtic: calcular el perímetre i l’àrea d’alguns indrets, escollits per ells, del pati de l’Escola.
Finalitats de l’aprenentatge:
Cercar el perímetre i l’àrea d’alguns espais, construccions... del pati de l’Escola, de tal manera que, a partir de l’experimentació i del treball en equip, vagin comprenent millor els procediments corresponents per a cercar el perímetre i l’àrea de diversos polígons.
Materials i eines:
- cinta mètrica o regle extensible
- paper anotacions/activitat
- llapis
- goma
- calculadora (opcional)
Reflexions del mestre:
Els nois i noies d’11 anys, van mostrar, en el 1r trimestre de curs, un major interès davant de la matemàtica, fruit d’una experimentació i vivència geomètrica, en un espai molt estimat per ells. El treball en equip els va donar seguretat, implicació i responsabilitat per tal d’aconseguir els diferents reptes proposats.