Hem fet bugada!
Avui hem fet bugada i, quan la rentadora ha acabat, havíem d’estendre la roba. Per fer-ho, ens hem hagut d’organitzar per grups.
Ens hem plantejat un repte: Com estenem la roba? Com ho fem? Qui ho fa?
Uns
han decidit fer-ho de manera individual, d’altres s’han posat d’acord
entre ells. Quan hem anat acabant, hem anat a veure com ho havia fet
cadascun i hem explicat el criteri que havien fet servir per estendre la
roba.
Un cop hem vist tots els grups, hem arribat a la conclusió que
podríem haver seguit molts criteris més: per els colors de les peces de
roba, per si eren pantalons llargs o curts, samarretes de màniga llarga
o curta; si es veien o no els botons; per la quantitat de botons...
La
conversa matemàtica iniciada mentre resolíem el nostre repte ha estat
una eina fonamental per escoltar les aportacions de tots i cadascun dels
nens i nenes; i poder trobar possibles solucions.
Establir aquesta
conversa és una font de riquesa: hem parlat de classificacions, hem
hagut de descobrir criteris, hem començat a tenir noció de quantitat,
ens hem iniciat en el treball col·laboratiu...