A l'Escola L'Horitzó potenciem els interessos dels alumnes que són molts i diversos!
Recorden la catàstrofe del Prestige a les costes
gallegues? Doncs aquest va ser el motor de la Prova lliure d'un alumne
que l'any 2002 encara no havia nascut. El seu treball té com a objectiu
reflexionar sobre l'ecologia i la sostenibilitat del planeta. En una
altra Prova lliure una alumna plasma el seu interès pels "graffitis" en
un llenç.
A l’Escola L’Horitzó no fem deures a casa. Potenciem que
els alumnes trobin la seva pròpia passió (experimental-based learning),
a que aprenguin a aprendre i a desaprendre de per vida (peer-to-peer
learning), i a treballar les habilitats creatives que els faci pensar
diferent de les màquines (project based learning) fent-se preguntes
(research-based learning).
Els alumnes realitzen el que anomenem Proves lliures i
les Proves obligatòries. En el cas de les Proves lliures els alumnes
realitzen un treball que trien durant un període llarg de temps, unes 9
setmanes, i a casa. Parteixen de les seves inquietuds, interessos i
motivacions amb la finalitat d’adquirir uns hàbits de treball, un
processos i habilitats.