CAVALL DE CARTRÓ


A l’hora del Treball personal, la Paula va triar fer una fusteria en el seu Gràfic de treball personal. Volia fer un cavall de cartró.
Com que li va quedar molt bonic, tots els companys van voler copiar la seva idea i fer-ne un.
A Poc a poc els cavalls de cartró van deixar de ser tan sols un treball plàstic realitzat i es van convertir en un centre d’interès, a partir del qual vam treballar un munt de coses:
Per una banda, per tal de conèixer les característiques dels cavalls, dues companyes del grup de nou anys, l’Ariadna i la Berta, ens van venir a fer una conferència. Elles havien triat el tema dels cavalls com a Pre-prova (Treball que es realitza fora de l’Escola a partir d’un centre d’interès personal amb l’objectiu d’aprendre a organitzar-se). També una companya del grup d’onze anys, la Irina, ens va mostrar un PowerPoint que havia realitzat en la seva Prova lliure sobre els cavalls, ja que és una gran amazona i la seva passió són els cavalls. (Una tasca que també realitzen a casa).
Cadascú va posar nom al seu cavall i va escriure com imaginava que era la manera de ser del seu cavall.
Com que no tots els cavalls ens havien quedat de la mateixa mida i en les conferències havíem après que la creu dels animals és el que s’utilitza per calcular l’alçada; vam calcular les alçades de cada cavall i els vàrem endreçar del més alt al més baix.
De seguida ens vam posar a jugar amb ells. Amb unes caixes de cartró els vam muntar un petit estable en un racó de la classe. Cada dia fèiem veure que els donàvem menjar i aigua (anàvem a la cuina a buscar pomes i pastanagues, que sabíem que els hi agradava molt i amb els clauets del Quadre d’ordre fèiem veure que eren fonts i posàvem aigua.
Ens van explicar que eren herbívors i vam decidir germinar blat per tal que tinguessin herba fresca per menjar. Amb la graella de mesurar (paper acetat quadriculat que utilitzem a les Sortides per treballar amb el Quadern de camp) anàvem prenent mesures, seguint el creixement.
ELS PENTINÀVEM I NETEJÀVEM.
Amb el PowerPoint ens van explicar el que eren els aires del cavall i també vam visionar un vídeo on la companyia Baró d’Evel a l’espectacle La Sort du Dedans reproduïa el pas, el trot i el galop del cavall, amb el moviment del cos humà. Vam aprendre, amb els nostres cavalls, a fer el pas, a trotar, a galopar i a renillar com els cavalls.
Com que els volíem treure a passejar per tal que estiguessin forts i sans, vam fer unes brides trenant llanes tot cantant la cançó de plim-plim, l’esquirol.
També els vam fer unes petites mantetes teixint amb llanes; tant ens servien per fer veure que els tapàvem, com per netejar-los i treure’ls la suor.
Un dia, sense voler, ens vam deixar la portà de l’estable oberta i els cavalls se’n van anar a passejar per l’Escola. A partir d’aquell dia, més d’una vegada es van escapar i els havíem de trobar.
També vàrem baixar al pati amb els cavalls i vam organitzat un circuit d’obstacles, vam fer una competició. Cadascú de nosaltres érem els genets i cavalcàvem el nostre cavall.
APRENENTATGES QUE HEM FET:
Zoologia - Característiques generals dels cavall
Matemàtiques - Creu del cavall per mesurar-ne les alçades i saber quin era el més alt. Mesurar el creixement del blat.
Art - Visionat d’un fragment de l’obra de La sort du Dedans on es veia el moviment dels cavalls
Motricitat gruixuda - Fent un circuit d’obstacles pel pati per tal d’entrenar-los.
Motricitat fina - Serrar, pintar, cosir el cavall.
Joc simbòlic - Els cavalls eren molt entremaliats i se n’anaven a passejar per diferents grup de l’Escola. Els havíem de buscar. Els cuidàvem: alimentàvem, pentinàvem i trèiem a passejar.
Llengua - Els vam anomenar i escriure com ens imaginàvem que era la seva manera de ser.
Botànica - Vam germinar blat per tal de tenir herba fresca per donar als cavalls.


Entrades populars